آیا “آرگو” شایستگی عنوان بهترین فیلم گلدن گلاب را داشت؟
FIDIL
غريبه ام و در اين شهر مست تنهايي به رغم غربت من ، شهره ام به شيدايي غريبه ام و دلم همدلي طلب دارد در اين تراكم غربت عجب تقاضائي! غريبه ام و سلامم جواب مي خواهد سلام بي جواب دلم صحنه اي تماشائي دلم گرفته خدايا تو هم غريب شدي؟ بيا رفيق دلم شو، زغربتت به درآيي دلم شكسته تر از شيشه هاي شهر شماست اگر چه نيست شعر من اما ، چه بند زيبايي خداي جمله غريبان ، رفيق شبهايم همين كه فكر من هستي چه غم ز تنهائي

 

آیا “آرگو” شایستگی عنوان بهترین فیلم گلدن گلاب را داشت؟

 

این درست که معیارهای هنر نسبی هستند و هر فیلمی خوب و بد خودش را دارد و نمی‌توان هر انتخابی را به سادگی زیر سوال برد. اما از سوی دیگر استانداردهایی در کار هنر و سینما وجود دارند که…
این درست که معیارهای هنر نسبی هستند و هر فیلمی خوب و بد خودش را دارد و نمی‌توان هر انتخابی را به سادگی زیر سوال برد. اما از سوی دیگر استانداردهایی در کار هنر و سینما وجود دارند که می‌توان بر اساس آن‌ها قضاوت کرد و مثلا میان خلاقیت خالقان آرگو و درک عمیق و به روز سازندگان لینکلن و جلوه‌‌های تصویری فیلمی مثل زندگی پای، در برابر آرگو قضاوت کرد. انتخاب فیلم بن‌ افلک، یک بار دیگر همگان را به شک می‌آندازد که نکند ایده‌های سیاسی و اغراض غیر سینمایی، بر انتخاب چنین فیلمی به عنوان بهترین، دخالت داشته باشند. همان گونه که در میان انتخاب‌های جشنواره‌های داخلی هم این اتفاق می‌افتد.

اگر همین طور پیش برود، آن وقت اعتبار نظر مجامع نخبه و جشنواره‌های مختلف بیش از همیشه زیر سوال خواهد رفت. در این شرایط پرچم سینما بیش از همیشه در اختیار سینمادوستان علاقه‌مندی است که با درک و هوش و استقلال ویژه‌شان، از حیثیت و واقعیت سینما در چنین شرایطی دفاع خواهند کرد.

پس کافه سینما این موضوع را با شما به بحث می‌گذارد. شما اغلب آثار مهم ۲۰۱۲ را روی دی وی دی تماشا کرده‌اید. به نظر شما انتخاب فیلمی مثل آرگو، در رشته‌های بهترین فیلم و کارگردان، تنها حاصل یک تصمیم هنری است؟ جایگاه فیلم در میان دیگر آثار سال ۲۰۱۲ کجاست؟ و آیا چنین تصمیم‌هایی، و از جمله حضور تعدادی از آثار کشورهای جهان سوم در جشنواره‌‌های جهانی و انتخاب‌شان، یک اتفاق سینمایی است؟ و آیا جشنواره‌های داخلی خودمان، و از جمله جشنواره فجری که تازه‌ترین دوره‌اش به زودی فرا می‌رسد، اگر به چنین ایرادی قائل هستید، از آن مبراست؟

کافه سینما

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

<گروه اینترنتی روزنه - گروه اینترنتی روزنهp dir='rtl'> تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان FIDIL و آدرس fidil.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان