معرفی محبوب‌ترين فيلم‌هاي 2011
FIDIL
غريبه ام و در اين شهر مست تنهايي به رغم غربت من ، شهره ام به شيدايي غريبه ام و دلم همدلي طلب دارد در اين تراكم غربت عجب تقاضائي! غريبه ام و سلامم جواب مي خواهد سلام بي جواب دلم صحنه اي تماشائي دلم گرفته خدايا تو هم غريب شدي؟ بيا رفيق دلم شو، زغربتت به درآيي دلم شكسته تر از شيشه هاي شهر شماست اگر چه نيست شعر من اما ، چه بند زيبايي خداي جمله غريبان ، رفيق شبهايم همين كه فكر من هستي چه غم ز تنهائي
چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, :: 19:39 ::  نويسنده : A.Z&M.K

 فيلم «ماموريت غيرممكن؛ روح پروتكل» محصول كمپاني پارامونت است واين فيلم كه در كشورهاي آسيايي به ويژه ژاپن و كره بيشترين فروش را داشته است، طي هفته آنيده در چين، ايتاليا، لهستان و آرژانتين اكران خود را آغاز مي كند تا همچنان اميد اول صدرنشيني در گيشه جهاني باشد.

«ماموريت غيرممكن» كه در افتتاحيه جشنواره دوبي اكران جهاني شد، به كارگرداني براد برد مقابل دوربين رفته و بازيگران سرشناسي چون «تام كروز»، «جرمي رنر» و «سيمون پگ» در آن بازي كرده‌اند.

فيلم‌برداري بخش‌هايي از «روح پروتكل» در برج‌الخليفه دوبي كه بلندترين برج جهان است، انجام گرفت و البته در چند لوكيشن ديگر در مسكو، پراگ و ونكوور نيز ادامه يافت.

سري فيلم‌هاي «ماموريت غيرممكن» كه تاكنون بيش از دو ميليارد دلار فروش جهاني داشته است، در سال‌هاي ‌1996، ‌2000 و ‌2006 ساخته شدند.

***

قسمت دوم فيلم «شرلوك هلمز» محصول كمپاني برادران وارنر نيز توانست مقام نايب قهرماني محبوب‌ترين فيلم هاي امسال را به خود اختصاص دهد.

اين فيلم به كارگرداني «گاي ريچي» با بازي «جود لاو» و «رابرت داوني جونز»، روايت مي‌شود. قسمت اول اين فيلم سال گذشته بر پرده‌ي سينماهاي جهان بود و توانست به فروش ‌470 ميليون دلاري دست يابد. فيلم‌نامه‌ اين اثر بر اساس كتاب كمدي و مصور «شرلوك هلمز» نوشته‌ي‌ «لايونل واياگرام» به نگارش درآمده است.

شخصيت «هلمز» در فيلم «شرلوك هلمز 2» ماجراجوتر از روايت‌هاي سينمايي قبلي بوده و ويژگي‌هاي مبهم شخصيتي و توانايي‌هاي خاص او بيشتر مورد تاكيد قرارخواهد گرفت.

شرلوک هلمز نام يک کارآگاه تخيلي و داستاني است که در اواخر سده 19 و آغاز قرن بيستم معروف شد.

«شرلوك هلمز» گاي ريچي به نوعي يادآور جيمز باند نيز هست و از آثار كلاسيك قبلي فاصله گرفته است.

***

به نوشته اي ام دي بي ، فيلم هاي «مبارز» و «شيوع» به همراه «شب سال نو» و «ماني بال» رتبه هاي سوم تا هفتم محبوب‌ترين فيلم هاي سال 2011 ميلادي را به خود اختصاص داده‌اند.

در فيلم مبارز كه توسط «ديويد او. راسل» خالق آثاري چون «سه پادشاه» كارگرداني شده، علاوه بر «كريستين بل»، بازيگراني چون «مارك والبرگ» و «كريستين بل» حضور دارند.

«مبارز» به موضوع زندگي بوكسور صاحب نام ايرلندي الاصل مقيم آمريكا مي‌پردازد. او در راه كسب عنوان قهرماني در دسته سبك وزن روزهاي سختي را پشت سر مي‌گذارد.

پروژه «مبارز» را ابتدا قرار بود دارن آرنوفسکي با بازي والبرگ و مت دمون بسازد که هر دو متولد بوستن هستند، اما بعد از مدتي حضور دمون در اين پروژه منتفي و براد پيت جايگزين او شد.

در نهايت ابتدا پيت و بعد آرنوفسکي نيز از «مبارز» جدا شدند، اما والبرگ همچنان به آموزش‌هاي لازم براي بازي در اين فيلم ادامه داد.

او در «مبارز» نقش وارد را بازي مي‌کند و بيل به نقش اکلاند ظاهر مي‌شود که به خاطر مواد مخدر و سرقت چند سالي را در زندان گذراند.

ديويد ا. راسل کارگردان «مشت‌زن» و والبرگ پيش از اين در دو فيلم «سه پادشاه» و «من هاکابيز را دوست دارم» همکاري کرده‌اند، اما اين اولين همکاري او با بيل است. «مبارز» توسط شركت فيلمسازي پارامونت با حضور بازيگراني چون «امي آدامز» و «مليسا لئو» آماده نمايش شده است.

«مليسا لئو» براي ايفاي نقش در قالب دو شخصيت اصلي فيلم انتخاب شده است و «كريستين بل» در نقش «ديكي اكلوند» ظاهر شده است. «ديويد هوبرمن» و «تود ليبرمن» تهيه‌كنندگي فيلم مبارز را برعهده داشتند.

***

‌شيوع ساخته سودربرگ رتبه پنجم، محبوب‌ترين فيلم هاي سال را در اختيار بگيرد.

«مت دمون»، «ماريو كوتيلار»، «گوئينت پالترو» و «جود لاو» از بازيگران سرشناس هاليوود، در فيلم «شيوع» ـ جديدترين ساخته «استيون سودربرگ» ـ بازي كرده‌اند.

فيلم‌نامه «شيوع» را «اسكات زد. برنز» نوشته است كه پيشتر سناريوي آثار سرشناسي چون «اولتيماتوم بورن» و «خبرچين» را نوشته بود.

داستان درباره تهديد ناشي از يک بيماري مرگبار و يک تيم پزشکي متشکل از پزشکاني از سراسر دنياست که توسط مراکز کنترل و پيشگيري بيماري در آمريکا به کار گرفته مي‌شوند تا از شيوع بيماري جلوگيري کنند.اين فيلم اولين بار در دنيا در جشنواره فيلم ونيز نمايش داده شد.

***

کمدي رمانتيك «شب سال نو» با بازي رابرت دنيرو ساخته شده است و مناسب سال نو است و به کارگرداني گري مارشال ساخته شده است . در اين فيلم هيلاري سوانک، رابرت دنيرو، زک افرون، هاله بري و سارا جسيکا پارکر بازي مي کنند.

به نوشته‌ي كامينگ سون، گري مارشال، متخصص ساخت فيلم‌هاي خانوادگي، رمانتيك و كمدي موفق و پربيننده است.

«شب سال نو» به دليل قصه خود تعداد زيادي بازيگر جوان و كهنه‌كار دارد و نقش‌هاي تمام بازيگران آن ـ كه مدت زمان زيادي روي پرده سينما نخواهند بود ـ به يك اندازه است.

خط اصلي قصه فيلم درباره تعدادي زوج جوان، ميان سال و پير است كه در شهر نيويورك، خودشان را آماده برگزاري مراسم شب سال سال نو مي‌كنند. قصه زندگي اين خانواده‌ها كه هيچ ارتباطي با يكديگر ندارند در هم تنيده مي‌شود و عامل مشترك در زندگي آن‌ها، مراسم شب سال نو است.

***

«ماني بال» كه رتبه هفتم اين فهرست را به خود اختصاص داده است،‌توسط شركت فيلم‌سازي كلمبيا پيكچرز تهيه و توليد شده و طرح اوليه فيلم‌نامه آن توسط «استيون سودربرگ» نوشته شده است.

اين فيلم به كارگرداني « بنت ميلر» ساخته شده است و علاوه بر براد پيت بازيگراني چون «رابين رايت» در آن نقش‌آفريني كرده‌اند.

بنا بر اعلام هاليوود ريپورتر، قصه فيلم ماني بال درباره بيلي بين (با بازي براد پيت)، مدير يك واحد ورزشي است كه با كمك يك سيستم تحليلگر كامپيوتري، يك تيم ورزشي را كنار هم چيده و خلق مي‌كند.

او كه در شهر نيويورك زندگي مي‌كند، قصد دارد در مسابقات مهم ورزشي شركت كند و اوضاع زماني خراب مي‌شود كه او با رقبايي كله گنده رو به رو شده و بحث مسابقات حال و هواي جديدتري به خود مي‌گيرد.

نسخه جديد فيلم‌نامه «ماني بال» كه يك اثر اقتباسي است توسط «آرون سوركين» به نگارش درآمده است.

داستان كتاب «ماني بال» به قلم «مايكل لوئيز» به ماجراهاي زندگي «بيلي بين» يك پردازنده كامپيوتري مي‌پردازد.

***

اولين فيلم حادثه‌اي «تيلور لاتنر» بازيگر آثاري چون «گرگ و ميش»، با عنوان «ربودن» در سينماهاي آمريكا اکران شد و توانست رتبه هشتم جدول محبوب‌ترين فيلم هاي سال 2011 را به خود اختصاص دهد.

اين بازيگر جوان که با فيلم گرگ و ميش مشهور شده است، در روز نمايش ويژه فيلم، با صدها تن از طرفدارانش در «هاليوود بولوارد» که منتظر گرفتن عکس و امضا از او بودند، همراه شد.

ربودن فيلمي است آمريکايي با ژانر هيجاني و دلهره‌آور و کارگردان اين فيلم جان سينگلتون است و بازيگران اين فيلم علاوه بر تيلور لاتنر، لي‌لي کولينز، آلفرد مولينا، جيسون ايزاکس، ماريا بيلو و سيگورني ويور هستند.

بودجه ساخت اين فيلم 40 ميليون دلار بوده است.

داستان فيلم درباره مرد جواني است که ناخواسته وارد دنياي خطرناک جاسوسي مي شود.

تيلور لاتنر بازيگر جوان سينما كه با مجموعه فيلم «گرگ و ميش» (و قسمت دوم آن «ماه تازه»)‌ به صورت يك چهره سرشناس دنياي سينما درآمده است، متولد سال 1992 است.

به اين ترتيب، او در شرايطي توانسته به چنين موفقيت زيادي دست پيدا كند كه فقط هفده سال دارد.

***

«عيد مارس» جديدترين ساخته جورج كلوني توانست در رتبه نهم اين فهرست قرار گيرد. عيد مارس كه جورج كلوني آن را با اقتباس از يك رمان سياسي ساخته است، در افتتاحيه جشنواره ونيز اكران جهاني شد.

كلوني علاوه بر كارگرداني اين فيلم، در مقابل دوربين هم به ايفاي نقش پرداخته است. كلوني پروژه سينمايي اقتباسي و جديدش را با سرمايه گذاري شركت فيلم‌سازي « لئونارد دي كاپريو» آماده اكران كرده است.

بازيگراني چون «رايان گاسلينگ»، «ماريسا تومي»، «ايوان راچل وود» و «فيليپ سيمورهافمن» در اين فيلم حضور دارند.

فيلم‌نامه «عيد مارس» زندگي سياسي سخنگوي مطبوعاتي يک کانديداي انتخاباتي را به تصوير مي‌كشد که در جريان رقابت‌هاي انتخاباتي با خيانت‌ها و حقه‌هاي انتخاباتي اين کانديد مواجه مي‌شود و به همين دليل درگير اتفاقاتي ناخواسته مي‌شود. کلوني نقش کانديدايي را بازي مي‌کند که در انتخابات درون حزبي دموکرات‌ها براي انتخابات رياست جمهوري در حال رقابت است و گاسلينگ نقش همان سخنگو را ايفا خواهد کرد.

***

«راندن» با بازي «گري موليگان» بازيگر بريتانيايي الاصل سينمايي هاليوود در رتبه دهم اين فهرست قرار گرفته است. فيلمنامه اقتباسي اين پروژه سينمايي توسط حسين اميني نويسنده ايراني الصل سينماي هاليوود به نگارش در آمده است.

موليگان در اين فيلم با «ريان گاربينگ» بازيگر آثاري چون «بد شكستن» همبازي شده است.

راندن توسط شركت فيلمسازي يونيورسال تهيه و توليد ‌شده است و اين پروژه سينمايي يك اثر اقتباسي بر اساس رماني از جيمز ساليس است.

داستان اين رمان درباره يك بازيگر ناكام هاليوودي است كه با رانندگي در شب ها و جا زدن خود به عنوان يك راننده، به اين موضوع پي مي‌برد كه تهيه كنندگان قراردادها را به بازيگران تحميل مي‌كنند.

«نيكولاس ويندينگ رمن» خالق آثاري چون «برنسون» كارگرداني فيلم راندن را بر عهده داشته است.

 


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

<گروه اینترنتی روزنه - گروه اینترنتی روزنهp dir='rtl'> تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان FIDIL و آدرس fidil.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان