واکنش رسانه های آمریکایی به ساخت «پهپاد مینیاتوری» تهران آمریکا را با اسباب بازی4 دلاری دست می انداز
FIDIL
غريبه ام و در اين شهر مست تنهايي به رغم غربت من ، شهره ام به شيدايي غريبه ام و دلم همدلي طلب دارد در اين تراكم غربت عجب تقاضائي! غريبه ام و سلامم جواب مي خواهد سلام بي جواب دلم صحنه اي تماشائي دلم گرفته خدايا تو هم غريب شدي؟ بيا رفيق دلم شو، زغربتت به درآيي دلم شكسته تر از شيشه هاي شهر شماست اگر چه نيست شعر من اما ، چه بند زيبايي خداي جمله غريبان ، رفيق شبهايم همين كه فكر من هستي چه غم ز تنهائي


سیاسی «فردا»: «قفسه های اسباب بازی فروشی های تهران به زودی جای محصولی می شود که برخی ایرانی ها را به خنده وا خواهد داشت و لج مقامات رسمی آمریکا را در خواهد آورد.»

 سایت صدای آمریکا در ابنن خصوص نوشت: سیزدهم آذرماه بود که منابع خبری ایران از سرنگونی یک فروند هواپیمای تجسسی آمریکایی در شرق ایران و در نزدیکی مرز افغانستان خبر دادند. آنها گفتند این هواپیما از نوع RQ-170 و با تکنولوژی بسیار پیشرفته الکترونیکی است که رادارها قادر به شناسایی آن نیستند و متخصصان ایرانی توانسته اند آن را با آسیب بسیار اندک بر زمین بنشانند. در ابتدا آمریکا در قبال این خبر سکوت اختیار کرد اما بعد باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا طی اولین اظهار نظر علنی درباره هواپیمای تجسسی" سی آی ای" از ایران خواست که هواپیما را به آمریکا بازگرداند. او گفت: «ما خواستار بازگرداندن هواپیما شده ایم و باید ببینیم که ایران چه پاسخی می دهد.»

حالا پس از گذشت دو ماه تهران می گوید برای آن که نشان دهد در جنگ نرم، هیچ درخواستی را بی پاسخ نمی گذارد قصد دارد هواپیمای بدون خلبان آمریکایی را با برخی تغییرات و در ابعاد کوچک تر در رنگ محبوب رئیس جمهوری آمریکا برای او بفرستد.

رادیو دولتی جمهوری اسلامی ایران گفته است که ابعاد هواپیمای اسباب بازی یک هشتادم هواپیمای واقعی ارسالی آمریکا به ایران است. خبرنگار روزنامه واشنگتن پست در تهران پیشتر گفته بود که "گروه هنری آیه " کارخانه سازنده اسباب بازی در ایران، روزانه 2000 تا از این هواپیماها در رنگ های مختلف می سازد.

آیه در وبسایت خود بخشی را به انعکاس خبر ارسال یکی از هواپیماها برای اوباما اختصاص داده و از جمله به گزارش رویترز اشاره می کند که در آن به نقل از سعید حسن پور، مسئول فرهنگی شرکت آیه گفته می شود: «ما الان یک هواپیمای مدل اسباب بازی صورتی رنگ را که همان رنگ دلخواه اوباما است در اول فوریه 2 بهمن از طریق سفارت سوئیس در تهران برای او می فرستیم.»
گروه فرهنگی آیه شماره تلفنی را نیز برای سفارش اسباب بازی "پهپاد مینیاتوری آر کیو170" اعلام می کند.
حدود یک هفته پیش روزنامه گالف نیوز در دبی، در مطلبی با عنوان «تهران آمریکا را با اسباب بازی4 دلاری دست می اندازد» نوشت: قفسه های اسباب بازی فروشی های تهران به زودی جای محصولی می شود که برخی ایرانی ها را به خنده وا خواهد داشت و لج مقامات رسمی آمریکا را در خواهد آورد. ایرانی ها وقتی هواپیمای جاسوسی آمریکا را پایین آوردند از یک «کودتای اطلاعاتی» یاد کردند و گفتند سی آی ای، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا درباره تاسیسات اتمی ایران اطلاعات جمع آوری می کرد.

مسئولان ایرانی گفتند که مهندسان ایرانی توانستند به سیستم رهیاب (جی پی اس) هواپیمای تجسسی آمریکایی نفوذ کرده و آن را بر زمین بنشانند. سپس وزارت امور خارجه ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کرد و خواستار عذرخواهی آمریکا شد

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

<گروه اینترنتی روزنه - گروه اینترنتی روزنهp dir='rtl'> تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان FIDIL و آدرس fidil.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان